Faculté des Sciences Humaines et Sociales
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Faculté des Sciences Humaines et Sociales by Author "بورخمة ، ابتسام"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item نظام التفويج في التعليم الثانوي وأثره على التحصيل الدراسي لدى التلميذ في ظل جائحة كورونا(جامعة 20 أوث 1955 سكيكدة ، مجلة البحوث والدراسات الانسانية, 2023-06-18) طبال،رشيد; بورخمة ، ابتسام; سرداني ،وسيلةThis study came as a temporary educational procedure imposed by the pandemic to ensure a good academic achievement, and one of its goals is to highlight the positives and negatives of the promotion system. He also contributed to activating the educational communication process between the student and the professor in light of the corona pandemic, the latest integration, harmony and response between him and the student, which led to the absorption of lessons and a good study achievement. In order to achieve a high academic achievement, the curricula must be reviewed again, especially since the professors prefer teaching by promoting even after the pandemic. Keywords: the promotion system- academic achievement- Corona's pandemic . جاءت هذه الدراسة كإجراء تعليمي مؤقت فرضته الجائحة لضمان تحصيل دراسي جيد، ومن أهدافها إبراز إيجابيات وسلبيات نظام التفويج، ولقد خلصت دراستنا أن نظام التفويج ساهم في اكساب المعلومة لتلاميذ المرحلة الثانوية وفي توصيل المعلومات بسهولة وسهل في فعالية تقديم الدروس. كما ساهم في تفعيل العملية التواصلية التعليمية بين التلميذ والأستاذ في ظل جائحة كورونا وأحدث الاندماج والانسجام والتجاوب بينه وبين التلميذ ما أدى إلى استيعاب الدروس وتحقيق تحصيل دراسي جيد. ولتحقيق تحصيل دراسي مرتفع لابد من إعادة النظر في المناهج من جديد خصوصا أن الأساتذة يحبذون التدريس بالتفويج حتى بعد الجائحة.