Sciences des Médias et de la Communication
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Sciences des Médias et de la Communication by Author "رمضان ،عبلة"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item دور مواقع التواصل الاجتماعي في تحسین الصورة الذهنیة للمؤسسة الاقتصادیة الجزائریة(كلية العلوم الاجتماعية والعلوم الانسانية, 2017-06-04) رمضان ،عبلة; شلواش ،صليحةThe aim of this study is to highlight the role of social networking sites in improving the mental image of the Algerian economic institution, as well as to know the uses of social networking sites in improving the mental image of the institution and also to identify the motives of use and the innovations realized from them, as well as to identify the contributions of these sites in their relationship Mental image. The study was divided into four chapters, one of which was devoted to a chapter on the methodological frame work and two chapters of the theoretical study through the allocation of a chapter on social networking sites as an independent variable, and a chapter focusing on the mental image as a dependent variable. The final chapter was devoted to the field study at the Skikda port institution. In the applied study, the analytical descriptive method and the questionnaire form were used as a main tool for data collection in parallel with the observation tool of the sample of the study, which was selected in the method of surveying the comprehensive survey, which is estimated at 25 items. The study concluded that the social networking sites play a role in improving the mental image of the economic institution by drawing a positive image of it and strengthening the bonds of association. The use of these sites improves its reputation, Social communication contributes to meet the needs of customers and meet the irneeds, it helps the institution to identify it identity and thus gain the confidence and support of various audiences. تهدف هده الدراسة إلى إبراز دور مواقع التواصل الاجتماعي في تحسین الصورة الذهنیة للمؤسسة الاقتصادیة الجزائریة ، وكذلك من اجل معرفة استخدامات مواقع التواصل الاجتماعي في تحسین الصورة الذهنیة للمؤسسة وأیضا من أجل التعرف على دوافع الاستخدام و الإشباعات المحققة منها ،بالإضافة إلى التعرف على إسهامات هذه المواقع في علاقتها بالصورة الذهنیة. ولقد تم تقسیم الدراسة إلى أربع فصول ، خصص منها فصل للإطار المنهجي وفصلین للدراسة النظریة من خلال تخصیص فصل یتمحور حول مواقع التواصل الاجتماعي كمتغیر مستقل، وفصل یتمحور حول الصورة الذهنیة كمتغیر تابع ، أما الفصل الأخیر فقد خصص للدراسة المیدانیة في المؤسسة المینائیة سكیكدة .